Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dezvăluit că compania WeBuild, responsabilă de construirea podului suspendat peste Dunăre, a încercat să șantajeze CNAIR cu o sumă de 230 de milioane de lei. Această sumă ar fi trebuit plătită pentru a permite circulația pe pod, atât pe malul brăilean, cât și pe cel tulcean. Grindeanu acuză compania că a încercat să profite de perioada campaniei electorale pentru a obține această sumă. El a subliniat că nu vor accepta acest șantaj și că vor lua măsuri împotriva companiei în săptămânile și lunile următoare.
Ministrul a explicat că suma solicitată de WeBuild include și costurile pentru refacerea asfaltului, care nu a fost de cea mai bună calitate anul trecut. Cu toate acestea, el a subliniat că nu vor ceda în fața acestui șantaj și că nu vor plăti această sumă. Grindeanu a menționat că deschiderea acestor tronsoane de drumuri ar fi adus beneficii semnificative pentru circulația în Brăila și Tulcea, dar compania a considerat că acest lucru le-ar oferi un motiv pentru a șantaja Ministerul Transporturilor și CNAIR-ul.
Ministrul a subliniat că statul român nu va ceda în fața acestui șantaj și că nu vor plăti această sumă cerută de companie. El a criticat modul în care WeBuild a abordat această problemă și a menționat că vor lua măsuri împotriva companiei în viitor. Grindeanu a subliniat că este inacceptabil ca o companie să încerce să obțină bani în acest mod și că vor continua să lupte împotriva acestui tip de comportament.
În plus, Grindeanu a menționat că au existat probleme cu asfaltul de pe pod în trecut. În luna martie, CNAIR a semnalat tasări pe malul din Brăila, iar WeBuild a luat în calcul forarea a 40 de stâlpi pentru a rezolva această problemă. Aceste tasări nu afectează stabilitatea podului, dar pot cauza probleme în ceea ce privește circulația și pot duce la costuri suplimentare în perioada de întreținere a podului.
Podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit în România și al treilea ca dimensiune în Europa. Acesta a fost inaugurat în iulie 2023 și reprezintă o realizare importantă pentru infrastructura țării. Cu toate acestea, problemele cu compania WeBuild pot afecta credibilitatea proiectului la nivel internațional.
În concluzie, ministrul Sorin Grindeanu a dezvăluit că compania WeBuild a încercat să șantajeze CNAIR cu o sumă mare de bani pentru a permite circulația pe podul peste Dunăre. Cu toate acestea, el a subliniat că nu vor ceda în fața acestui șantaj și că vor lua măsuri împotriva companiei. Problemele cu asfaltul de pe pod și comportamentul companiei pot afecta credibilitatea proiectului la nivel internațional.