Conform unui studiu realizat de Kantar, românii sunt optimiști în ceea ce privește expansiunea inteligenței artificiale. Samsung România dorește să le arate consumatorilor cum această tehnologie poate să le ușureze viața de zi cu zi. Astfel, compania lansează campania „Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare împreună”, cu scopul de a demonstra românilor beneficiile reale pe care le pot obține prin utilizarea funcțiilor AI din produsele Samsung pe care le dețin.
Studiul realizat de Kantar România în acest an arată că românii cu venituri peste medie au cunoștințe limitate despre AI, deși se declară deschiși în utilizarea acesteia. De exemplu, doar 67% dintre românii cu venituri de peste 5000 de lei, din zone urbane și care dețin cel puțin un produs electronic premium, declară că înțeleg ce înseamnă AI-ul și pot menționa produse/servicii care folosesc deja AI-ul. Cu toate acestea, discuțiile din etapa calitativă a studiului au relevat că aceste cunoștințe sunt limitate, fiind vorba doar de exemple precum GPS-ul mașinii sau AI-ul generativ.
Cu toate acestea, majoritatea respondenților sunt curioși și optimiști în ceea ce privește AI-ul. 69% dintre românii cu venituri peste 5000 de lei consideră că dezvoltarea acestei tehnologii va avea un impact pozitiv asupra umanității. De asemenea, aceeași majoritate este de acord că produsele/serviciile cu AI integrat au un nivel superior de performanță și că AI-ul stimulează inovația. În schimb, aproximativ 30% dintre respondenți sunt încă îngrijorați cu privire la AI, percepându-l ca pe un instrument care creează dependență și care poate înlocui anumite locuri de muncă.
Segmentul de consumatori cu venituri ridicate din mediul urban este mai informat cu privire la AI și adoptă mai rapid această tehnologie. 85% dintre cei cu venituri peste 10.000 lei/lunar consideră că AI-ul poate fi un partener valoros la locul de muncă, complementând aptitudinile umane. Aproximativ 70% dintre aceștia consideră că AI-ul le economisește timp, ajutând la reducerea activităților repetitive. De asemenea, aproximativ 60% dintre ei declară că au început deja să integreze tool-uri cu AI în viața lor de zi cu zi, precum asistenții virtuali digitali sau aplicațiile de monitorizare a sănătății.
În ceea ce privește generația Z, tinerii sub 24 de ani folosesc AI-ul în principal în mediul digital, pentru a traduce texte sau pentru a căuta informații pe internet. Interesul lor pentru această tehnologie este mai scăzut în alte domenii.
Samsung România dorește să aducă inteligența artificială mai aproape de consumatori. Compania investește de mulți ani în această tehnologie și prin inovațiile continue și parteneriatele strategice reușește să revoluționeze piața de tehnologie. În acest an, Samsung a lansat seria Galaxy S24, dotată cu Galaxy AI și realizată în colaborare cu parteneri de seamă ai industriei, precum Google. De asemenea, compania a lansat și gama de electrocasnice Bespoke AI, precum mașini de spălat rufe, uscătoare de rufe, cuptoare, combine frigorifice și aspiratoare dotate cu funcții AI revoluționare. Întreg portofoliul Samsung pentru anul 2024 include produse de ultimă generație, care dispun de funcții bazate pe inteligență artificială.
Pentru a simplifica subiectul AI și a traduce beneficiile acestei tehnologii într-un limbaj prietenos cu consumatorul, Samsung lansează campania „Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare împreună.”. Prima fază a campaniei se va concentra pe informarea publicului român cu privire la percepțiile actuale asupra inteligenței artificiale. În a doua fază, Samsung va organiza interviuri cu experți din domeniu, pentru a informa publicul despre beneficiile concrete ale AI și modul în care aceste tehnologii pot îmbunătăți viața cotidiană. De asemenea, compania va organiza demonstrații interactive în diverse locații din țară, unde participanții vor putea experimenta în mod direct tehnologiile AI.