Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a impus o amendă de 10.000 de lei Aeroportului Internațional Henri Coandă din cauza temperaturii ridicate în terminalele Plecări și Sosiri. Această situație a fost cauzată de defecțiuni în sistemul de ventilație, conform unui comunicat emis de ANPC. Verificările efectuate de autoritate au confirmat că temperatura ambientală depășea limita normală, situându-se între 24-31 de grade Celsius în zonele terminalelor și în saloanele din zona internațională Schengen și non-Schengen. Ca urmare, ANPC a aplicat o amendă contravențională în valoare de 10.000 de lei și a impus măsura remedierii deficienței în termen de 48 de ore.
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a anunțat că sistemul de climatizare al Aeroportului Internațional Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă, în special în zona de îmbarcare. Această avarie a fost cauzată de suprasolicitarea generată de temperaturile ridicate din ultima perioadă. CN Aeroporturi București a luat măsurile necesare pentru remedierea avariei și pentru suplimentarea cu noi echipamente, care vor fi instalate provizoriu în cel mai scurt timp. În prezent, se lucrează la reamenajarea spațiilor comerciale, care vor fi dotate cu sisteme de climatizare proprii.
În ceea ce privește întârzierile și anulările de zboruri, companiile aeriene au informat ANPC că aceste probleme sunt cauzate de situația la nivelul spațiului aerian european, care a fost grav afectat de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare din cauza fenomenelor meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă. Într-o singură zi, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 au fost cauzate de condițiile meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste trei ore, ceea ce a dus la anularea și reprogramarea zborurilor.
ANPC recomandă pasagerilor să se informeze constant cu privire la condițiile meteorologice din țara de destinație și din cea de plecare și să țină legătura cu companiile aeriene. Autoritatea monitorizează atent operatorii economici de transport aerian și companiile aeroportuare pentru a se asigura că drepturile consumatorilor sunt respectate. În cazul în care consideră că drepturile lor au fost încălcate, pasagerii sunt încurajați să încerce o soluționare amiabilă cu operatorul economic și, în cazul în care acest lucru nu este posibil, să apeleze la ANPC sau la Centrul European al Consumatorilor din România, în funcție de competențe.
Aceste măsuri au fost luate pentru a asigura că pasagerii beneficiază de condiții optime în timpul călătoriilor lor și pentru a se asigura că drepturile lor sunt respectate de către operatorii economici din industria aeriană. Este important ca autoritățile să monitorizeze și să sancționeze orice deficiențe în sistemul de transport aerian pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor.